آخرین اخبار
کد مطلب: 80894
سردارشهيد هادي سعيدي
تاریخ انتشار : 1393/07/16 08:12:22
نمایش : 6764
شهيد هادي سعيدي : فرمانده گروه شناسايي واحد اطلاعات وعمليات تيپ44قمربني هاشم(ع)سپاه پاسداران انقلاب اسلامي.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،

هادي سعيدي روز پانزدهم شهريور ماه سال 1347 گلي از خانواده متدين و مذهبي در روستاي ابو اسحاق از توابع شهرستان لردگان از استان چها محال بختياري متولد شد که به دليل داشتن اخلاق خوب و شجاعت کم نظيرش مايه افتخار مردم اين ديار شد .زندگي درکوههاي زاگرس ومحيط محروم بخش فلارد هادي را فردي دليرو شجاع بار آورد.از دوران نوجواني تلاش مي کرد تا به هر طريق ممکن به لحاظ مانوس بودن با بسيج در اين ار گان مقدس ثبت نام کند تا بتواند به عرصه هاي نبرد اعزام شود .
اوبه جهت رشد در يک خانواده مذهبي واصيل به شهادت علاقه مند بود .
شهيد هادي دوران تحصيلاتي خود را درمقطع ابتدايي و راهنمايي در زادگاهش روستاي ابواسحاق گذراند و براي ادامه تحصيل به شهرستان سميرم از توابع استان اصفهان رفت .
شهيد هادي در زمان تحصيل از استعداد خوبي بر خوردار بود و از همان زمان علاقه زيادي به جبهه داشت بنا براين مدتي عزم را راسخ و تصميم گرفت که به جبهه برود .باپافشاري واصرار او اين اتفاق افتاد و به همراه عده‌اي از رفقا و همکلاسي هايش از طريق بسيج شهرستان سميرم عازم ميادين نبرد گرديد و دوران تحصيلي متوسطه را در مجتمع رزمندگان درمنطق جنگي سپري نمود .
شهيد هادي شبانه روز اکثر اوقاتش را در پايگاه هاي مقاومت بسيج سپري مي کرد.او در زمينه هاي فرهنگي ،ورزشي و هنر فعاليت مي کرد .
روز‌ها درس مي خواند و شب ها خصوصا شب هاي ماه مبارک رمضان در کلاس هاي قرآن در پايگاه مقاومت شرکت و به اتفاق دوستان و همکلاسي‌ها به فرا گيري علوم معنوي قرآن مي پرداختند .

هادي علاقه زيادي به حضرت امام (ره) و حضرت آيت الله خامنه اي داشت .
عکس هاي حضرت امام را هميشه در مکانهاي عمومي مثل مسجد ،مدارس در جاي مناسب نصب مي کرد .
او بيش از 4 سال داوطلبانه در جبهه هاي جنگ در جنوب و کردستان مشغول خدمت بود . شهيد عزيز در آن زمان 18 ساله بود و با شجاعت تمام با رزم بي امانش بر دشمن هجوم مي آورد و آرامش را از دشمن مي گرفت.

گذشت ايام وحضور درعرصه هاي گوناگون دفاع مقدس از هادي، آن نوجوان روستايي ، يک اسطوره وقهرمان ملي ساخته بود .تمام واحدهاي تيپ 44قمربني هاشم(ع)ازگردانهاي پياده وعملياتي گرفته تا توپخانه ،بهداري،واحد ضدزره و...شاهد حماسه آفريني شجاعت بي مثال هادي بود.
هادي پس از فداکا ري هاي بسيار در دوران بسيجي ، علاقمند بود که براي عضويت رسمي در سپاه اقدام نمايد .
ورزيدگي و شجاعت شهيد هادي ازعواملي بود که باعث شداودر سن نوجواني از طريق سپاه شهرستان سميرم به ميادين نبرد جنوب و غرب کشور اعزام شود ودر اين ميان پافشاري واصرار اونقش بيشتري داشت.
او که افتخار همسنگري با سرداران نام آوري چون شهيد محمد علي شاهمرادي و شهيد حاج کمال فاضل راداشت با عضويت درسپاه وارد عرصه جديدي از خدمت به ايران بزرگ شد.
پس از ورود به سپاه براي گذراندن دوره آموزش تکميلي به شهرستان اروميه اعزام و به مدت 6 ماه در زمينه هاي مختلف نظامي ،رزمي ،دفاعي و با موفقيت کامل دوره را به پايان رسانيد و در رشته رزمي تکواندو ،کاراته کونگ فو هم آموزش هاي لازم را فرا گرفت و کارت مربيگري در يافت نمود .
هادي پس حماسه آفريني هاي بي شمار درجنوب کشوربه جبهه هاي غرب رفت تا نام بلند آوازه اش در کوه هاي کردستان قهرمان هم امتداد داشته باشد.او که بي قراروتشنه خدمت به کشور بود با مشاهده وضعيت نامناسب غرب کشور بيش از دوسال آنجا ماندوقهرمانانه از دين وکشور دفاع کرد. شهيد هادي عاشق خدمت در کردستان بود به همين دليل مدت زيادي در کردستان خدمت نمود و زبان و لهجه کردي را ياد گرفت و روان و مسلط با زبان مردم آنجا صحبت مي کرد .او اکثر مواقع به جاي لباس فرم سپاه لباس کردي مي پوشيد . حتي موقع شهادت هم جسد مبارکش را با لباس کامل کردي به خاک سپردند .


همزمان با فرا رسيدن نوروز 1367 وتازه شدن طبيعت، هادي که ديگر طاقت دوري از معبود رانداشت پس از شرکت در ده ها عمليات سرانجام در عمليات والفجر10به شهادت رسيد تامانندهزاران ستاره دنباله دار روشني بخش وهدايتگر نسل هاي آينده باشد وسندي بر عظمت وبزرگي ايران اسلامي.    
 
 
 
 
مرتضی محمدی بردبری
| |
1393/07/17 22:01:23
0
3
سردار جوان شهید هادی سعیدی شجاع ولایی در دفاع از وطن مصصم ومرد خدا بود روحش شاد ویادش گرامیباد
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس